zaterdag 25 april 2020

GENT

Ik heb juist een bezoekje gebracht aan de van Eyck tentoonstelling in het Museum voor Schone Kunsten in Gent. Niet in het echt natuurlijk, dan was ik gelijk een kopje thee gaan drinken bij Wouter en Hannelore. Maar via een filmpje op you tube en eigenlijk was dit voor mij een uitstekende manier. Anders loop je maar wat rond en ziet een paar interessante dingen. Nu zat ik lekker in mijn stoel, met mijn voeten omhoog. De meneer liet de interessante dingen zien  en vertelde daarbij wat. Als je in het echt naar een museum of tentoonstelling gaat, hangt er wel uitleg naast het werk maar heel vaak lees ik dat niet helemaal omdat het teveel tekst is of omdat ik plaats wilt maken voor andere bezoekers. Ik zag al dat er nog filmpjes zijn over andere schilders, die ga ik zeker nog kijken. Ik vond het  een heel leuke ervaring om zo een museum te bezoeken  en ik ben er niet eens moe van!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rineke,
    Het Rijksmuseum in Nederland heeft ook een gave online inkijk! Het bedrijf van onze oudste spruit heeft dat gemaakt.
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn museum bezoek, ik deed dat vroeger ook, nu minder, het is soms te lang staan.

    BeantwoordenVerwijderen