zondag 14 juni 2020

MEVROUW STOUTHAMER

Een tijd geleden kende ik een oudere dame met de naam Stouthamer. Haar naam deed haar geen eer aan, het was echt een hele lieve vrouw. Een van de kinderen heeft eens gezegd dat ze beter mevrouw Liefhamer kon heten. Ik wilde later zoals haar zijn als ik een oud dametje zou zijn, een echt voorbeeld! Ik was toen een jonge moeder dus ik dacht dat het nog lang zou duren voordat het zover zou zijn. Ondertussen kwam SCA 8 op mijn pad en dat leuke oude dametje zijn komt zo ineens dichtbij. Omdat Het effect van de ziekte die ik heb nogal moeilijk uit te leggen is geef ik vaak het voorbeeld van de oudere mens die zijn hersencellen verliest. Die wordt een beetje langzamer, een beetje strammer, niet zo goed passend in deze snelle maatschappij. Dit proces vind plaats bij ieder mens als hij ouder word, maar bij mensen met een ADCA (is de verzamelnaam voor de ziekte, waar de fout zit in de genen bepaald het nummer achter SCA) sterven de hersencellen af ook al zijn ze nog jong. Hoewel ik nog maar 53 ben, functioneer ik als een oud dametje. Als ik dat zeg dan lachen de mensen eens, ach joh zo zie je er toch niet uit. Maar zo is het écht! Ik ben gewoon een oud dametje dat er jong uitziet :)

En wat mijn voorbeeld betreft, mw Stouthamer? Ik heb jaren de tijd om zo’n lieve vrouw te zijn, ik hoef daarmee niet te wachten tot ik echt op hoge leeftijd ben!

5 opmerkingen:

  1. Oh! Lieve Rineke--je bent de liefste 'oude dame' die steeds jong is, die ik ken. Wat mis ik onze bezoekjes..maar je blijf zulke nuttige, bemoedigende stukjes schrijven en met ons delen. Sterkte en Gods zegen, vriendin van mij, met een dikke knuffel.xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow; indrukwekkend, deze getuigenis! Zo kennen we je inderdaad. Een jong liefhamerig dametje ;-) (Gelukkig) de nagel op de kop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, namen zijn niet zichtbaar? Ik reageerde als Immanuel Boie... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat wist ik ook niet 😳, ik zal even kijken of ik daar iets aan kan doen

      Verwijderen
  4. Fijn Rineke dat je dit wil delen met ons we bidden voor je🙏♥️ véél liefs Vera

    BeantwoordenVerwijderen