maandag 17 oktober 2016

MINI

Vroeger (wat is vroeger? Een paar jaar geleden misschien?) had ik een redelijk overzicht. Dat denk ik toch. Als je me vroeg waar ik dit of dat had, dan wist ik perfect waar ik het had opgeborgen. Hoe groot de voorraad was die ik in de kelder had. Welke afspraken ik had staan voor de komende tijd. Tegenwoordig moet alles op een kleinere schaal. Mini!

Daarom ook een mini-bijbelstudie vandaag...

Uit psalm 61, de laatste zin uit vers 3
Leid mij op een rots die voor mij te hoog zou zijn.

EEN ROTS: een plaats van stabiliteit en zekerheid

DIE VOOR MIJ TE HOOG ZOU ZIJN: een plaats die niet bereikbaar is voor David, de schrijver van deze psalm en ook niet voor mij

LEID MIJ: hij was niet bij machte om er zelf te geraken

Mini kan ook heel bemoedigend zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten